söndag 8 augusti 2010

Vinindränkt samtal om kärlek

Jag står bara inte ut med tanken att ställa mig vid den där dumma spisen igen. Vi köper pizza och sänker kraven. Jag dricker ett glas vin och ramlar därefter in i denna sentimentala dialog med fyraåriga dottern.


Jag: Gud vad mycket jag älskar dig, förstår du det.

Alma: Ja.

Jag: Vad du än hittar på, vad du än säger till mig - så älskar jag dig. Om du säger att jag är knäpp, att jag är dum i huvudet...

Alma: Jag kommer aldrig att säga så till dig.

Jag: Hehe, det kommer du nog att göra när du blir... tretton. Inte för att jag sa det till min mamma när jag var tretton; jag var alltid så duktig.

Alma: Det låter jobbigt för dig.

Jag (gapskrattar): Precis, alldeles riktigt. Så var inte för duktig.

Alma: Näerå.

Jag: Vad du än hittar på - kom ihåg det - så älskar jag dig.

Alma: Mamma, den här pizzan smakar pizza.



*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar