söndag 29 augusti 2010

Krångelkväll

Alma (arg): Jag tänker inte sova i natt.

Jag: Eh... jo. Vi ska sova alla tre.

Alma (superarg): Jag tänker inte gå och lägga mig om... om inte du köper tre presenter till mig!

Jag: Inga ultimatum, tack så mycket. Snälla Alma, krångla inte nu. Vi blir bara osams och så blir du ledsen.

Alma: Om vi blir osams så blir du ledsen.

Jag: Ja, det är alldeles riktigt. (slår äntligen om) Ska jag hålla om min lilla arga flicka som jag älskar så mycket?

Alma (börjar gråta): Ja.



*

7 kommentarer:

  1. Vilka härliga känslofulla barn du har! Vilken fantastisk mamma du är!
    Kärlekstrådarna var bara underbara!
    Ha en bra söndag, kram Marie

    SvaraRadera
  2. å nu har jag läst och läst och läst hela morgonen i din nya blogg och jag sitter här lite fånigt leende och konstaterar lugnt att...ja... jag är allt fortfarande vansinnigt kär i dig, min kära Rana!


    och GLAD att du är tillbaka!




    puss

    Flisan

    SvaraRadera
  3. Vad är det med tjejer och läggdags. Lilla Svalan kan inte somna om hon inte antingen är arg eller ledsen. Gråta måste hon i vilket fall.

    SvaraRadera
  4. Meeeh.. Du syns inte i readern, upptäckte jag nu när jag klickade på ditt namn inne "hos mig" och kom hit och upptäckte en massa nytt. Jag har inte pärlat på läääääänge, men jag har inte missat dina hårsnodds-önskningar. Livet kom emellan. :/

    Fina lilla äpplet i inlägget! Gosing...

    SvaraRadera
  5. Men åh! Och vilket bra tålamod du verkar ha. Jag har ett uselt kvällshumör. Det är mannen som lägger barnen här hemma nästan vatje kväll.

    SvaraRadera
  6. Naaa så himla söt! :)

    SvaraRadera