torsdag 19 augusti 2010

Mohawk

Alfred vill se ut som en indian. Jag snaggar sidorna på honom och ger honom en fin mohawk. 

Alfred: Miooo-håk?

Vi googlar på "mohawk" och hittar en massa coola bilder. Dagarna därpå pekar han ut varenda punkare på stan och varenda osnuten tonåring på tåget med rakade sidor. 

.... Till det roliga plötsligt tar slut. Vi möter en gubbe med en blank, rund flint och små tossar runt öronen.

Alfred (i extas): Titta på den gubben, mamma! Det är ju mo-håk!! Han har håret kvar på sidorna men har rakat i mitten!! Han har mo-håk precis som jag - fast helt tvärtom.

Jag (inte i extas): Indianer är bra på att viska...




*

9 kommentarer:

  1. Underbar kommentar! Mina grabbar ska klippa sig idag, kan undra om de oxå kommer hem med mo-håk frilla :)

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Min son hade minsann inte så mycket hår förrän han började skolan, men till gengäld så färgade han det blått då!

    SvaraRadera
  3. Hehe... en tvärtom mohawk!

    Jo du vet, jag är ju så fruktansvärt bra på att marknadsföra mig. Så jag kommer nog tjäna skitmycket på just den bilden... ;) OR NOT!

    Krampårej

    SvaraRadera
  4. Hahahahaha, jag dööööör av skratt!

    SvaraRadera
  5. =)
    Söt!
    Ha en bra kväll /Bella

    SvaraRadera
  6. Tack för att du åter finns i bloggvärlden, livet har återvänt och därför får du inget kommentarssvar på det du skriv under Barbieinlägget idag.....du får ett alldeles eget inlägg istället...med bilder utvalda enbart för dig och din kräsna smak! Bara att hälsa på hos mig på min blogg!
    Skriver mer sedan, nu ska jag äta!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  7. Haha!
    Min Alfons har oxå mo-håk!
    Goda gossar!

    SvaraRadera
  8. Den siste tvärt-om-mohikanen han är inte död...
    Eller så fick han just hjärtslag och dog!

    Förundersökningsledaren satt en lång stund framför datorn och bara skrattade och skrattade. Till slut var jag tvungen att fråga vad han sysslade med.
    -Jag läser Elins nya blogg. Har du läst den här med fisarna, och när Alfred ville trolla Elin snygg, och här då... har du läst den här?
    -Älskling, jag har läst allt. Det är ju Elin vi snackar om här!

    SvaraRadera
  9. Underbart att du åter finns i bloggvärlden! Skrattade mig halvt medvetslös igår kväll när jag läste igenom inläggen. :-)

    Kram!

    /Ann-Sofie

    SvaraRadera