lördag 21 augusti 2010

SkyView

Vi kliver in i en sån där glasboll som de har monterat utanpå Globen. Vi glider långsamt uppåt och ser bara mer och mer av Stockholm. Till slut ser vi nästan ända hem till förorten. Det är högt, det är dyrt, det är förvisso en fantastisk utsikt. Jag sneglar på ungarna och misstänker att vi gör den här trippen minst fem år för tidigt. De är måttfullt imponerade och klagar på att man inte får kliva ur.

Vi tar pendeln hem efteråt, och sen kan de inte sluta prata om en duva som hade hoppat ner på tågspåret. För "det var en verkligen, verkligen cool duva".



*

15 kommentarer:

  1. Hahaha. Det var ju väldigt typiskt... Kram jenny

    SvaraRadera
  2. Vår kompis har konstruerat den.

    Jag törs inte åka.

    SvaraRadera
  3. Men se ongar de förstår inte allt man gör för dem! ;)

    SvaraRadera
  4. Hej där! Kul att du kikat in hos mig så jag hittade hit!! Har susat runt på din andra blogg och väntat på inlägg *s* Nu kan jag kika in här istället. Njuter av alla härliga inlägg. Sluta aldrig skriva. Ha det gott. Kram fråm Muminmamman Jeanette

    SvaraRadera
  5. Jäkla ungar!
    Det är som när vi var på JärvZoo.
    Vilket slutade med att ekorren som snöt vår macka var den som var roligast

    SvaraRadera
  6. Modiga barn du har ändå!

    När grannarna hade varit på flott skidsemester i Norge i vintras så frågade jag deras 4-åring om hon haft det bra.
    - Jag åt våfflor och drack varm choklad.

    Det var största behållningen;)

    SvaraRadera
  7. det är kul med barn...dom säger inte alltid saker som man förväntar sig...kram till dig

    SvaraRadera
  8. Dom får åka skyview och impas av duvan :)
    Det är ju det som är skönt med barn: De har ett annat perspektiv. Ibland impas vi åt samma saker, oftast hittar de storheten i något helt annat.

    SvaraRadera
  9. Massor av värme och glädje! Gillas skarpt!

    Här blir det fler besök!

    Allt gott!

    SvaraRadera
  10. Otack är världens lön !!!!! /Klara

    SvaraRadera
  11. Ha ha ha!
    Just så är det, nästan jämt.

    Jag gör små försök att faktiskt anpassa mig till de där småsakerna som är så stora för barnen. Det är en klyscha, men ooooj så mycket man lär sig av barn!

    SvaraRadera
  12. Barn är så sköna! Vi föräldrar laddar för fullt för att hitta på massa roliga saker och sedan är det inte dessa fantastiska grejer som de kommer ihåg utan något helt annat...

    SvaraRadera
  13. Tänk att vi föräldrar ofta lyckas ta i lite för mycket, bara för att man själv tror att det borde vara världens grej.... Men nog tyckte dom att det var lite coolt? Annars får du ta med mig nästa gång. Jag kommer bli grymt imponerad.

    SvaraRadera
  14. Där hade du INTE fått med mig upp. Höjdrädd så det räcker åt 50 pers minst. Men det var som sagt fin utsikt.
    Duvor är coola....
    Utom när de kommer i 1000 tal och käkar upp all säd på åkrarna....
    Då blir det duvjakt.
    Kramen :D

    SvaraRadera