torsdag 26 augusti 2010

Kärlekstrådar

Alma: Nu ska jag rita kärlek. Här är jag. Den här stora är du. Den här lilla är Alfred. 

Jag: Vad är det för streck?

Alma: Det är ju kärlekstrådarna. Det här är mellan dig och mig och det här är mellan dig och Alfred och det här är mellan mig och Alfred.

Jag (klump i halsen): Wow.

Alma: Och vet du vad som händer när det går kärlekstrådar så här? Vet du? Det är ju då regnbågen föds. 

Jag (rörd): Vad jättefint.

Alma: Är du ledsen?

Jag: Nä, jag grinar bara för att jag är så glad.

Alma: Hahaha. Alfred, kom och titta på mamma. Hon grinar bara för att hon är så glad.

Alfred (osentimental som bara en fyraåring kan): Hahahaha!!

Kärlekstrådar.
 

*

18 kommentarer:

  1. Hehe, ganska skönt med kast mellan glädjetårar och barnskratt.
    Men vilken kärleksförklaring med trådarna!

    Puss & Kram

    SvaraRadera
  2. Värme och humor till max i en fantastisk mix!

    Ännu en anledning att le idag!

    SvaraRadera
  3. Hallå där. Lite sent in i matchen märker jag att du är igång i bloggar igen. Vad trevligt!
    Simma lugnt...vi hörs.
    /Niklas - nu med lite längre hår och skägg...de spontana kommentarer jag fått är jag antingen ser ut som en kristdemokrat eller Sverker på Plus...man torkar ödmjukt en tår av tacksamhet :-)

    SvaraRadera
  4. FAANTAASSSTIIIISSSKKK!!!

    SMAAASSSKK vakre gumman...:)

    SvaraRadera
  5. Ja jisses - det kan vara knepigt med tårar och deras orsak. Som den lättrörde man jag är, rördes jag ofta (eller även) till tårar under Elliots uppväxt. När han var 3 år gammal, var en standardfras från honom: "Mamma, pappa é inte ledsen, pappa é glaaad". Tog lite tid att få honom att förstå :)
    För övrigt har Alma lyckats åskådliggöra kärlek på ett väldigt vackert sätt . . .

    SvaraRadera
  6. Det är inte klokt vad mycket visheter som ryms i den där ungen du har! Brås hon på sin mor månde?

    /Zäta - med en lång kärlekstråd fast förankrad till dig!

    SvaraRadera
  7. Åååh så sött!
    Tänk vilka härliga funderingar ungarna kan ha :)

    SvaraRadera
  8. Fyfan vilken rolig blogg du har.
    Jag har setat här och skrattat så tårarna rinner.
    Igenkänningsfaktorn är hög!!
    www.vackravansinnigavardag.blogspot.com

    SvaraRadera
  9. Älskade, älskade du!!!!



    Flisan

    SvaraRadera
  10. :,0) Och vet du...fortfarande då de är 15 och 17 år fnissar de åt mammor som gråter då de gör fina saker..

    SvaraRadera
  11. Kärlekstrådar tror jag är den vackraste tanke jag hört på länge...
    Kärlek!

    SvaraRadera
  12. Määäh, nu rycker det i ögonvrårna och blir kallt i nästippen. Gud så fint!

    SvaraRadera
  13. Så vackert, och hysteriskt roligt!

    SvaraRadera