onsdag 15 december 2010

Fyllesoffa

Jag la just ut en Blocket-annons. Men självklart har ni, kära läsare, första tjing.

"Totalt omöjlig soffgrupp (2+3) säljes. Sofforna ser okej ut, men går inte att sitta i. Man sjunker ner tills man har hakan mellan knäna och sen kommer man inte upp med mindre än att man voltar ur soffan, med risk för att bryta halva skallen av sig. Ett frimodigt alternativ är givetvis att stanna kvar i den livet ut. Stommarna är helt galet tunga; det är ta mig fan ett skämt att två så små soffor kan väga flera ton. Att de finns i mitt hem beror på att jag köpte dem på fyllan. Jag skulle imponera på en okänd tjej och one thing led to another: jag blev på kanelen och fylleköpte två amerikanska helt omöjliga schabrak till åbäken. Det känns inte som om priset blir så högt. Finns i södra Stockholm. Intresserad?"

En av två hatobjekt.

Jag säger som Alma: Och jag skämtar inte.

*

13 kommentarer:

  1. Du e verkligen grym på att leverera säljande reklam för något du vill bli av med ;-)

    Kram på dig från Rufus

    SvaraRadera
  2. Rufus: Hahaha. Jag vet. Jag talade om dig för några timmar sen. Det var nåt om cola och vita kallingar. Jag minns inte så noga.

    SvaraRadera
  3. "Soffor som inte går att sitta i". Kanske nåt för mig, eftersom jag ogärna reser mig från soffan. Jag är nämligen av den fina kasten "soffpotatis". Dessutom har jag ju en anledning att sitta (ligga) kvar eftersom det är så svårt att ta sig ur soffan. :D

    SvaraRadera
  4. Åh, finns ju värre ställen att bli fast på i resten av sitt liv ;-)

    SvaraRadera
  5. Och jag som har haft förmånen att sitt-ligga i soffan intygar, det är knappt det går att resa sig från den. Och snyggheten... ja därom tvistar de lärde. Men, den är fantastisk att sitta/ligga i. Mjuk och skön.

    SvaraRadera
  6. Conny: Om de inte vägde det de väger skulle jag omedelbart slå in dem och skicka dem till Karlskoga!

    Jeanette: Nja. ;-)

    Singelmamman: De lärde tvistar icke om det, min vän. They are hideous. :-)

    SvaraRadera
  7. Tack Elina, det är ju tanken som räknas. :)

    SvaraRadera
  8. Hahahaha tack, men nej tack! Jag har själv tre sådana i mitt hem(dock ej så mjuka) och jag fick reda på av maken och medbäraren att: Nu köper du inga andra soffor förrän dessa är uttjänta....de höll på att digna under tyngden.

    Och ja, jag gillar att byta soffor då och då..vem gör väl inte det??? Säljer och köper billigt på Blocket, klart man blir sugen!

    Hrmmm...vita...jo de hade varit fina här...

    Kram/caja

    SvaraRadera
  9. Conny: Eller hur. Om du kommer förbi med den där släden du brukar köra runt med, får du gärna hämta dem. De väger bly.

    Caja: Jo, kom igen. :-) Klart du ska ha fem omöjliga soffor. Nu har priset sjunkit ner till 0 kronor.

    SvaraRadera
  10. Haha! Underbar annons!! :-)

    SvaraRadera
  11. Ja är faktiskt intresserad kan vi ta kontakt?

    SvaraRadera
  12. Helena Melwin alltså...heheh ibland glömmer man hälften,..

    SvaraRadera