lördag 30 oktober 2010

Vad är det för fel på den här bilden?

En annan sak som hjälper när allt känns kallt och bråkigt, är att åka hem till en kompis som bara låter en vara, och som dessutom alltid bjuder på gott käk. Jag har köpt en flaska Gnarly Head (personlig favorit, prisvärt gott vin) till honom och den här flaskan till mig:


Vad är det för fel på den här bilden?

Men vänner, vad är det för fel på bilden? Jo. Vinet är alkoholfritt. Jag får låna en bil ikväll och känner redan nu hur mycket skönare det kommer att bli att köra hem en kvart i en varm bil än att knuffas med fulla ungdomar på nattbussen medan den kör en timslång sightseeingtur genom Stockholms alla söderförorter.

Nu får ni ursäkta mig; jag måste ducka. Det är så många vuxenpoäng som flyger runt i luften här.


*

10 kommentarer:

  1. Ha en trevlig kväll. Man kan ha roligt utan sprit, är väl också nåt klokt en tant-mamma skulle säga!
    Kram. Hoppas du känner dig gladare snart!

    SvaraRadera
  2. Ett bra alternativ skulle jag säga, både vad gäller bussen hem eller stanna hemma ;-)

    SvaraRadera
  3. Bra alternativ tycker jag. Gör nämligen precis likadant själv... *duckar också för alla vuxenpoäng som flyger runt*
    / Tanten :-)

    SvaraRadera
  4. Tycker du gör alldeles rätt. Ibland är det bra med vuxenpoäng.

    SvaraRadera
  5. Hoppas det blev så trevligt som du förtjänar. Jag dricker inte heller alkohol just nu för jag bantar.

    Men nog kan man ha lika trevligt utan sprit ... bara alla andra inte är fööör berusade bara. Då underlättar det att vara lite rund under fötterna själv.

    Vuxenpoäng? Hmmm ...

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jag håller med skatanstankar hmmm...

    SvaraRadera
  7. Adult points? Ska vi krydda med lite "PK" oxå?? ;)

    Joke on the side: hoppas det bidde trevligt! =)

    SvaraRadera
  8. Jaha. Vad ska jag skriva, som är nykterist? Grattis?

    Äh, man har inte otrevligare än man gör sig.

    SvaraRadera
  9. Cajsas Faster: Ja, med tanke på hur jag satt och skrattade och flamsade medan jag golkade i mig mitt alkoholfria vin skulle jag nästan kunna skriva under på det. Och så var det den där berömda placeboeffekten...

    Fru Venus: Och sen råkade natten utveckla sig så att jag åkte kors och tvärs och in till stan, så nog var det bra med bil.

    Madlar: Hahaha.

    Cath: Man får ducka snabbt och smidigt ibland. ;-)

    Monika: Japp, bra och praktiskt. Det var just det...

    Skatans tankar: Jo, jag vet att det är sjukt mycket kalorier i alkohol. Så stoisk du är. Ingen fara med berusat sällskap. Jag spottar själv inte i glaset men drack alkofritt - och gav ett helflaska riktigt vin till en herre som är synnerligen måttlig. Lite paradoxalt sådär. :-)

    Conny: Jaha, du bantar.

    RoSt: Absolut, här kryddar vi med allt vi kommer över!!

    Zäta: Hahaha, jadå, kom loss din lilla juicedrinkare och gratulera mig!!

    SvaraRadera